(function(w,d,s,l,i){w[l]=w[l]||[];w[l].push({'gtm.start': new Date().getTime(),event:'gtm.js'});var f=d.getElementsByTagName(s)[0], j=d.createElement(s),dl=l!='dataLayer'?'&l='+l:'';j.async=true;j.src= 'https://www.googletagmanager.com/gtm.js?id='+i+dl;f.parentNode.insertBefore(j,f); })(window,document,'script','dataLayer','GTM-5BR624D');

Marketing & Sales

Digitale Marketing (&Sales)

Consumenten én aankopers zijn veranderd. Consumenten en aankopers zoeken vandaag zelfeerst uitgebreid online informatie, adviezen, reviews en als ze genoeg vertrouwen hebben, dan pas zullen ze contact nemen en mogelijks kopen.

Marketing en Sales moeten zich daaraan aanpassen en daar kunnen we bij helpen. Met onzelange ervaring als sales & marketing managers, met tevens onze niet te stillen honger naar technologie die marketers en salesmensen echt ondersteunt en waar mogelijk taken automatiseert, slagen we erin om bedrijven en organisaties te challengen, te inspireren en mee op weg te zetten naar een nieuwe effectieve sales & marketing aanpak.

Hierbij een beknopt overzicht van onze digitale marketingdiensten. Ze omvatten de vier fases van de ‘customer journey’ en aangevend wat wij kunnen aanbieden:

  1. Awareness (Bewustzijn)
  2. Consideration (Overweging)
  3. Decision (Beslissing)
  4. Delight (Tevreden klant)

 

1. Bewustzijnsfase

Wat is mijn probleem?

“Wanneer klanten een probleem opmerken dat moet worden opgelost, zoeken ze naar oplossingen op Google en binnen hun netwerk.”
Waarop kan je werken om hier beter te scoren en wat kunnen wij doen om je daarbij te helpen:

  • Website
    ⇒ Optimalisatie, ontwerp en ontwikkeling van websites gemaakt voor trafficbuilding, conversies en/of leadgeneratie.
  • Content- en videomarketing
    ⇒ Lead genererende content produceren, geschreven en visueel, die webbezoekers aantrekt en die bezoekers doet converteren dan wel omzetten in leads.
  • Email Marketing/Marketing Automation
    ⇒ Marketingautomatisering die heel wat van uw marketingactiviteiten verbindt en het mogelijk maakt om het effect te meten en meteen te optimaliseren.

 

2. Overwegingsfase

Hoe kan ik mijn probleem oplossen?

“Klanten gaan zelf op zoek naar een oplossing, meestal online, en vergelijken graag verschillende oplossingen voordat ze een beslissing nemen.”
Waarop kan je inzetten om in deze fase beter te scoren en wat kunnen wij doen om je hierbij te helpen:

  • Content- en videomarketing
    ⇒ Nuttige en waardevolle content produceren die de potentiële koper verder richting het aankooppad begeleidt.
  • Website
    ⇒ Gepersonaliseerde inhoud op je website leidt je leads verder in de richting van het aankooppad en geeft inzicht in zijn behoeftes.
  • Integraties
    ⇒ Integreer je bedrijfskritieke platforms om je leads te segmenteren en te targeten (Bvb je CRM-platform met je Marketing Automation Suite).
  • Marketing Automation
    ⇒ Segmentatie en leadscoring zorgen ervoor dat je je kan focussen op de meest waardevolle leads met de meeste kans om te converteren.
  • Conversatiemarketing
    ⇒ Gebruik chatbots om een geautomatiseerd maar gericht gesprek met uw leads te starten. Nog vrij nieuw maar erg effectief indien goed uitgedacht en opgezet.

 

3. Beslissingsfase

Wie kan mij helpen mijn probleem op te lossen?

“De klant staat klaar om een beslissing te nemen en online te bestellen dan wel om met uw verkoop team te praten.”

  • Sales Enablement
    ⇒ Optimaliseer je verkoopproces en de ‘vorming’ van de leveranciers met behulp van moderne salestools
  • Sales Content
    ⇒ Maak ‘klanten getuigenissen’ en andere specifieke content die erop gericht is om net dat beetje extra vertrouwen te geven in je producten of diensten zodat je de aankoopbeslissing van de klant ondersteunt.
  • Conversatiemarketing
    ⇒ Snel op de bal spelen, snel antwoorden op een vraag van je (potentiële) klant wordt een vereiste. Via Chat en/of een Bot kan je de vraag van de klant zo snel mogelijk behandelen.
  • CRM/Marketing Automation
    ⇒Een goeie CRM is de ruggengraat van de verkoopafdeling. Koppel die aan een performant Marketing Automation platform en dan ben je klaar om te zorgen voor effectieve interacties met de meest waardevolle leads en een snelle opvolging.

 

4. Klant/Promotor fase

Van klant tot promotor

“Klanten hebben je product of dienst gekocht. Om van je klanten, trouwe klanten te maken en als het even kan ook echte ‘ambassadeurs’ voor je merk te maken, moet je ze een ‘wow’- ervaring bieden.”

  • Email Marketing/Marketing Automation
    ⇒ Blijf ze ondersteunen door voor hen relevante, gepersonaliseerde inhoud te sturen. En zo versterkt je meteen ook die klantrelatie.
  • Content- en videomarketing
    ⇒ Bied je klanten spontaan extra info of tips om het maximale uit je producten of diensten te halen. Dit zal hen ook aanmoedigen om je aan te bevelen bij anderen.
  • CRM/Service Hub
    ⇒ CRM met een Service Hub biedt je tools om een naadloze klantenservice te garanderen. En dan heb je meteen data en inzichten om extra sales opportuniteiten te spotten in je CRM.

Met welke diensten kan Marketing & More je ondersteunen?

  • CRM-project
  • Marketing Automation project
  • Marketing Technologie assessment & aanbeveling
  • Website optimalisatie
  • Websitedesign
  • Sales Enablement
  • Inbound Marketing
  • Content Marketing
  • Video marketing
  • Conversational Marketing
  • Integraties

We zijn vendor onafhankelijk maar we hebben bakken ervaring met o.a. deze platformen:

  • CRM: Salesforce, Zoho, Creatio, Hubspot, Sharpspring
  • Marketing Automation: Hubspot, Sharpspring, ActiveCampaign, Drip
  • Conversation: MobileMonkey, Drift
  • Community: Hivebrite, Tribe