Is je website aan een ‘make over’ toe? Kies dan meteen voor een ‘converterende’ website.

Is je website aan een make-over toe? Kies dan meteen voor een ‘converterende’ website.”

Marketing & More Belgium gebruikt Hubspot CMS voor zijn klanten. Is Hubspot CMS ook voor jouw website de beste CMS? Hieronder geven we 5 redenen aan waarom we deze CMS aanbevelen:

1. CMS + MAP = geweldig

Als je de HubSpot Marketing Hub als je marketing automatiseringsplatform gebruikt om inkomende leads te genereren, verzamel je voortdurend allerlei uiterst waardevolle gegevens over je klanten en prospects.

Met de HubSpot CMS kan je al die gegevens gebruiken om de inhoud van je website aan die individuele leads te personaliseren en te contextualiseren. Misschien wil je bijvoorbeeld een call-to-action vervangen door een andere, afhankelijk van de sector waaruit een lead afkomstig is. Misschien wil je de informatie over je oplossingen aanpassen op basis van de eerdere interacties van mensen met je verkoopteam of zou je een webpagina willen met enkele personalisatietokens om mensen op naam of bedrijf aan te spreken. De opties voor het gebruik van slimme inhoud om gepersonaliseerde ervaringen te creëren zijn eindeloos …

Bovendien biedt het beheren van je website binnen hetzelfde gebruiksvriendelijk systeem als je marketing automatiseringsplatform, als voordeel dat je alvast één platform minder nodig hebt om te managen en in te werken en vooral, je kan eenvoudig zelf updates doen, zelf je content aanpassen én zelf de look & feel van je website aanpassen. Dit in tegenstelling tot andere CMS platformen waar je vaak een extern bureau, IT of interne ontwikkelaar voor nodig hebt om wijzigingen aan te brengen.

“Je kan eenvoudig zelf updates doen, zelf je content aanpassen én zelf de look & feel van je website aanpassen.”

2. Beveiliging

Misschien denk je: “Wie zou er de moeite nemen om mijn website te hacken en waar zouden ze zelfs naar op zoek zijn?” Als je dat denkt, zal je misschien onaangenaam verrast zijn.

Geautomatiseerde scripts die proberen bekende beveiligingsproblemen met websites te exploiteren, doorzoeken voortdurend het internet op zoek naar mogelijkheden om je server te gebruiken als e-mail relay voor spam, of om een ​​tijdelijke webserver in te stellen voor het aanbieden van bestanden van illegale aard. Je website kan besmet worden door ransomware. Het internet kan een enge plek zijn.

HubSpot is geen open source systeem. Hoewel dat wat nadelen heeft op het gebied van maatwerk, zijn er ook enkele grote voordelen. Eén van de belangrijkste is dat kwetsbaarheden die door externe ontwikkelaars en hun plug-ins worden gemaakt, nooit een probleem zullen vormen. Iedereen die een WordPress-site beheert, heeft minstens één of twee gevallen gehad met spam of andere hack gerelateerde beveiligingsinbreuken.

Gebruikmaken van een open source systeem betekent dat je vertrouwt op een netwerk van plug-ins gebouwd door externe ontwikkelaars. Wanneer WordPress bijvoorbeeld een update naar hun systeem pusht waardoor één van de plug-ins verouderd is, kan dat een opening creëren voor die geautomatiseerde bot die je website doorzoekt op zoek naar een kwetsbaarheid. Gebruik maken van een gesloten systeem zoals HubSpot vermindert aanzienlijk de kans dat je te maken krijgt met beveiligingsproblemen met betrekking tot je website.

Functies die standaard worden geleverd met HubSpot CMS (in plaats van extra’s met extra kosten) omvatten beveiligde hosting en SSL (Secured Socket Layer). Voor bedrijven die hun eigen SSL voor regelgevingsdoeleinden nodig hebben (of gewoon omdat het hen helpt om ’s nachts beter te slapen) biedt HubSpot de mogelijkheid om te upgraden naar een privé-SSL.

HubSpot heeft ook externe services om aanvallen van Distributed Denial of Service (DDoS) te voorkomen die zijn bedoeld om je uit je website te houden.

3. Snelheid

Wetend dat Google de snelheid van websites meeneemt in hun algoritme, werkt het ontwikkelteam van HubSpot continu aan het sneller maken van het hostingplatform. Het maakt gebruik van een wereldwijd Content Delivery Network (CDN) om de laadtijd voor de statische assets van je website te optimaliseren (zoals foto’s en opgemaakte tekst) en beschikt ook over geautomatiseerde beeldcompressie die de beeldkwaliteit behoudt, maar de bestandsgrootte aanzienlijk reduceert om het laden van de pagina’s te versnellen.

De back-end van het platform is ook gebouwd om plotselinge pieken in het verkeer op te vangen en dynamische componenten van je website te laden (zoals CSS-animaties en JavaScript) met behulp van een schaalbare programmeertaal met de naam Java.

4. SEO

Hoewel de laadtijd van een website één van de grootste factoren is in SEO, biedt HubSpot enkele andere belangrijke functies die bepalend zijn in de algemene SEO-status van je website. Hoewel de recente aankondiging van Google rond Mobile-first indexering iedereen bewust heeft gemaakt dat ontwerpen voor mobiel cruciaal is, is HubSpot vanaf het begin een ‘mobile-first’ platform geweest. Met HubSpot CMS kan je er zeker van zijn dat je website een fantastische gebruikerservaring zal leveren op elk apparaat en geoptimaliseerd is om ook hoger te scoren in zoekmachines.

“De ingebouwde ‘Topic Cluster’-tool helpt je de effectiviteit van je SEO-inspanningen te meten.”

HubSpot’s content tools, die geïntegreerd zijn met de sitepagina ontwerpmodule, geven je ook inzicht in hoe goed je elke pagina hebt geoptimaliseerd voor ‘zoeken’ en hun ingebouwde ‘Topic Cluster’-tool helpt je de effectiviteit van je SEO-inspanningen te meten en te optimaliseren.

5. Klantenondersteuning

Of je nu zelf je website bouwt of met een bureau werkt, als het éénmaal is gebouwd, gelanceerd en actief is, ben je klaar om je website te beheren en te onderhouden.

Bij Marketing & More Belgium willen we al onze klanten zelfvoorzienend maken bij het onderhouden en updaten van de websites die we voor hen bouwen.Soms doen zich echter situaties voor waarin de ondersteuning en begeleiding van een professional noodzakelijk is.

Als je ooit een kritiek probleem op een WordPress- of Drupal-site hebt moeten oplossen, zul je begrijpen hoe reëel deze strijd kan zijn … . Er is geen support voor WordPress.org, slechts honderden en duizenden forumberichten en blogartikelen waarin het antwoord op je vraag ergens verborgen zit. Hoewel de wereldwijde WordPress-community een nuttig hulpmiddel kan zijn om een ​​probleem op te lossen, is het niet erg handig om via een forum te werken en een anoniem commentaarformulier met de naam ‘Harry987’ te gebruiken.

Met HubSpot, wanneer er iets misgaat en je iemand nodig hebt om te helpen, is HubSpot-ondersteuning slechts een telefoontje verwijderd. Je kunt erop vertrouwen dat de persoon aan de andere kant van de telefoon een getrainde expert is die als enige verantwoordelijk is voor het oplossen van je technologieprobleem zodra dat menselijk mogelijk is.

Het HubSpot platform rapporteert in real time de problemen die zich op hun platform kunnen voordoen, dus in het geval van een probleem, zal je weten wat er gebeurt en wanneer je kan verwachten dat het wordt verholpen voordat je ‘help’ kan zeggen.

In tegenstelling tot WordPress hoeft HubSpot ook niet te worden bijgewerkt, dus je hoeft je geen zorgen te maken als je handmatig software-updates activeert die cascade-effecten hebben op verschillende delen van de functionaliteit van je website en de problemen die kunnen volgen.

Wat zijn je opties?

Bij Marketing & More Belgium bevinden we ons vaak in een positie waarin ons wordt gevraagd onze professionele mening te geven over een bepaalde technologietool. Hoewel we al een aantal jaar werken met HubSpot, bevelen we alleen oplossingen aan voor onze klanten waarvan we denken dat ze hen helpen de beoogde resultaten te zien.

Als we het gevoel hadden dat er nog een andere CMS was die beter is dan HubSpot, zouden we dat aanbevelen, en soms doen we dat.

Hoewel het niet geschikt is voor iedereen blijft HubSpot CMS onze nummer 1. Zeker als je een ‘converterende’ website voor ogen hebt.

 

Serge De Munck

About the Author:

Managing Partner van Marketing & More. Brengt een karrevracht aan hands-on ervaring in marketing en klantenrelaties mee aan boord. Deze ervaring deed hij op bij zowel grote ondernemingen als startups. Doorheen zijn professionele carrière loopt echter één rode draad: de klant staat centraal. Serge weet als geen ander hoe je met smart (inbound) marketing & CRM snel meetbare resultaten boekt.